受講生のコメント(一覧)

Thank you for your lesson. I was able to review effectively the contents of today's lesson , thanks to your type.
Kathryn G.先生 08/20
I enjoyed talking about the article whose title was Bad marriage,Bad health. My tutor's question was a little difficult, but she made me understand. Thank you.
Joyce AN.先生 08/20
Thank you as usual for the nice discussion. See you next time.
Mark M.先生 08/20
Thank you for the lesson. I really enjoyed the discussion with you. See you next time.
Helen B.先生 08/20
フリートークで、とても楽しい話でした。 日本にも詳しいので、話も合います。 こちらのペースに合わせて話をしてくれます。
Amanda A.先生 08/20
I read the article in Japan Times. Thank you for sharing your opinion with me. Also, you gave me some tips to make it sound more natural. I appreciate your kindness. I would like to book your class again. See you next time.
Tadamasa M.先生 08/20
My first daughter took your lesson using a cartoon. She said she had a fun time with you. Thank you for the great lesson. See you next time.
Tadamasa M.先生 08/20
I had an enjoyable lesson with her. She is a professional and super nice teacher. Her teaching methods are clear and easy to follow. Thank you very much.
Rhigan Y.先生 08/20
We talked about the article "Third of farmed fruit and veg deemed too ugly to sell". Unexpectedly, a lot of fruit and vegetables have been discarded which are misshapen and worng size. The reason is that customers tend not to buy irregular size or shaped produces. This trend is also seen in Japan. But, actually quite a few customers don't mind shape and size of produces if the quality is same. To select good fruits and vegs, farmers grow excess produces and spend much energy and logistics become complicated. We should accept such produces which are ugly but have standard quality. Mark explained my unfamiliar words and phrases and suggested the essential points of the article. Especially, I like "wonky" =not straight or level, sounds cool. "go a long way to..",,,etc. Thank you, Mark for the interesting topic as always. See you next time.
Mark D.先生 08/20
It's been a while to have Chris's lesson since we had Obon holidays, but I'm relieved that their English wasn't getting rusty. They enjoyed his lesson very much as usual. I'm happy that they are learning a lot from Chris.
Chris T.先生 08/20
 

講師詳細


他の写真を見る 動画を見る

2

名前:Masaya S.  
日本語:ネイティブ 居住地:日本
講師経験年数:3年未満 キッズ: OK
必要ポイント:50P  
  • 講師プロフィール
  • 生徒からの評価
  • レッスン予約
エイゴックス登録日 2018年2月26日
ニックネーム: Masaya
保有資格: -
自己紹介 はじめまして!
Masayaです(^^)

【主な経歴】
・高校時代
部活動に熱中。男子ソフトボール部でインターハイ出場、愛知県選抜代表4番バッターに選出。
・大学時代
大学1年時、英語の猛勉強スタート。カナダのサイモンフレーザー大学へ1ヶ月の短期留学。
大学2年時、タイの東大と言われているチュラロンコン大学へ1年間の交換留学。
・社会人〜今現在
英語とは無縁な国内営業をしていましたが、2018年3月から英語を使用する環境で仕事することになりました。

【私の英語歴】
私自身、英語力ゼロからのスタートでした。幼い頃からスポーツのみやってきた自分が、本当に英語が話せるようになるのか不安でしたが、スポーツで学んだ「日々の努力の大切さ」は英語学習でも同じと自己暗示し、学習を継続してきました。
「継続は力なり」だと感じております。

私は自分の好きな事や趣味と英語学習を合体させ、知識と英語を同時にインプットすることを心がけています。
(ハリウッドスターの自叙伝を読む、長時間の海外ドラマ鑑賞、筋トレ方法やサプリメントの効果をyoutubeや記事で学ぶなどなど)

【レッスンの流れ】
英語を学ぶ理由は人それぞれ違いますよね。個人にあったレッスンを行なっていきたいと思います!まずは軽く自己紹介していきましょう!
「何から始めたら良いのかわからない」私もここからのスタートでした。初心者大歓迎です!まずは学習目的や目標をお聞かせください。
一緒に頑張っていきましょう!!
趣味 筋トレ、海外旅行、映画、海外ドラマ
対応レッスン
  • キッズ

  • 英会話 (入門)

  • 英会話 (初級)

  • 英会話 (中級)

  • 英会話 (上級)

  • ビジネス英語 (入門)

  • ビジネス英語 (初級)

  • ビジネス英語 (中級)

  • やり直し基本英語1 (中学レベル)

  • やり直し基本英語2 (高校レベル)

  • 文法指導

  • 発音指導

  • ボキャブラリー指導

  • 英検指導

  • TOEIC

  • TOEIC SW

  • TOEFL

  • 旅行英会話

  • 留学・海外生活英会話

  • ニュース・時事英語

  • ドラマ・映画・音楽・スポーツ・エンタメ

  • 学習方法アドバイス
使用可能テキスト
  • Side by Side 1 (3rd Edition)

  • Side by Side 2 (3rd Edition)

  • Side by Side 3 (3rd Edition)

  • Side by Side 4 (3rd Edition)

  • 100 Power Topics (Elementary / 初級)

  • 100 Power Topics (Lower Intermediate / 初中級)

  • 100 Power Topics (Intermediate / 中級)

  • 100 Power Topics for Business (Elementary / 初級)

  • 100 Power Topics for Business (Lower Intermediate / 初中級)

  • 100 Power Topics for Business (Intermediate / 中級)

  • デスパレートな妻たち / Desperate Housewives
スタッフからのご紹介 日本にお住まいのマサヤ先生は学生時代はソフトボールに熱中し、英語はまったく勉強されていない中、一念発起で英語を猛勉強され現在は英語でお仕事されるほど上達されました。

苦労を重ねた先生なので、英会話初心者の方には特に
寄り添ったレッスンを提供してくれるはずなので
是非とも予約してみてください。

それではマサヤ先生をよろしくお願いいたします。

(2018.2.26 記載)

ページのトップへ戻る